Fakta

Huset byggdes 1904 som ett flerbostadshus med 5 våningar. 1960 byggdes ett sjätte våningsplan till. Huset bär på mycket intressant historia, bland annat sägs Säpo ha haft fastigheten som kontor på 90-talet.

1998-1999 totalrenoverades fastigheten och byggdes om till sin nuvarande lägenhetsindelning, med ett undantag: en butikslokal har sedan dess gjorts om till bostadsrättslägenhet.

Föreningen:

Föreningen bildades 1996 och består av 23 bostadsrättslägenheter och 3 hyreslokaler samt en bokningsbar gemensamhetslokal med bord & stolar, pingisbord samt bastu med intilliggande dusch och toalett.

Vi har en innergård med med prunkande växtlighet och sittgrupp.Här förvarar vi de cyklar som används regelbundet. På gården finns även ett separat sophus med källsortering av matavfall, kartong, plast, glas, och tidningar.

Cykel- & barnvagnsrum finns i källaren.

Tvättstuga med två större tvättmaskiner, torktumlare, torkskåp och mangel samt toalett finns i källaren.